Kiedy rodzi nam się pomysł otwarcia restauracji czy kawiarni mamy plan stworzenia miejsca, które będzie przyciągać Klientów. Będzie miało świetną kartę, super design i miłą atmosferę wartą zapamiętania i powrotu. Oczywiście otwieramy biznes, żeby zarabiać pieniądze, ale planujemy to robić właśnie tak, inaczej Goście nie będą mieli powodu, żeby do nas przyjść, a potem wracać.
Do realizacji tego pomysłu potrzebujemy ludzi, zespołu. Pomyśl, co się stanie z Twoim pomysłem i założeniami, jeżeli zatrudnisz zespół, który poprostu szuka pracy, jakiejkolwiek? Który przyjdzie do Ciebie tylko z powodu tego, co dostanie w zamian?
Jeśli szukasz „rąk do pracy” zgłoszą się ręce, tzn. tacy kandydaci, którym zależy na jakiejś pracy i to niekoniecznie na swoim stanowisku. Można zapomnieć o ich zaangażowaniu. Zgłoszą się też kandydaci zupełnie przypadkowi. Stracisz czas, nerwy i również pieniądze.
Pomyśl o tym, na czym Ci zależy prowadząc swój lokal.
Na byciu najlepszym lokalem w mieście?
Na jak największej liczbie stałych Gości?
Na stworzeniu dla Gości miejsca spotkań z domową atmosferą?
Cokolwiek to jest, napisz o tym w ogłoszeniu i zaproś do pomocy w zrobieniu tego. Odpowiedzą kandydaci, którzy myślą i działają podobnie, podzielają te same wartości i mają podobne potrzeby i ambicje. Którzy w tym co robisz zobaczą też sens dla siebie i pomogą Ci.
Zamiast pisać: „Zatrudnimy …” - „Szukamy…” - „Nawiążemy współpracę…” - „Praca od zaraz…” - „Szukamy rąk do pracy…”
A potem: „Oczekujemy…” - „Wymagamy…” - „Kandydaci powinni…” - „Warunki…”
Napisz:
Co robisz i dlaczego?
Na czym Ci zależy i co chcesz osiągnąć?
Co jest dla Ciebie ważne?
Wg badania Ranstard Employer Brand. 2021: 96% ankietowanych zgadza się ze stwierdzeniem, że zgodność osobistych przekonań z wartościami firmy to kluczowy czynnik mający wpływ na satysfakcję z pracy.
Jeżeli potrzebujesz pomocy i wsparcia w tym temacie - zapraszam.
Obserwuj mnie na Instagram: https://www.instagram.com/black_board_consulting/