Blog

Jak napisać skuteczne ogłoszenie o pracę?

Jak zwrócić uwagę właściwych kandydatów.

Jak napisać skuteczne ogłoszenie o pracę? - Blackboard Consulting

Kiedy rodzi nam się pomysł otwarcia restauracji czy kawiarni mamy plan stworzenia miejsca, które będzie przyciągać Klientów. Będzie miało świetną kartę, super design i miłą atmosferę wartą zapamiętania i powrotu. Oczywiście otwieramy biznes, żeby zarabiać pieniądze, ale planujemy to robić właśnie tak, inaczej Goście nie będą mieli powodu, żeby do nas przyjść, a potem wracać. 

Do realizacji tego pomysłu potrzebujemy ludzi, zespołu. Pomyśl, co się stanie z Twoim pomysłem i założeniami, jeżeli zatrudnisz zespół, który poprostu szuka pracy, jakiejkolwiek? Który przyjdzie do Ciebie tylko z powodu tego, co dostanie w zamian?

Jeśli szukasz „rąk do pracy” zgłoszą się ręce, tzn. tacy kandydaci, którym zależy na jakiejś pracy i to niekoniecznie na swoim stanowisku. Można zapomnieć o ich zaangażowaniu. Zgłoszą się też kandydaci zupełnie przypadkowi. Stracisz czas, nerwy i również pieniądze. 

Pomyśl o tym, na czym Ci zależy prowadząc swój lokal. 
Na byciu najlepszym lokalem w mieście? 
Na jak największej liczbie stałych Gości? 
Na stworzeniu dla Gości miejsca spotkań z domową atmosferą?

Cokolwiek to jest, napisz o tym w ogłoszeniu i zaproś do pomocy w zrobieniu tego. Odpowiedzą kandydaci, którzy myślą i działają podobnie, podzielają te same wartości i mają podobne potrzeby i ambicje. Którzy w tym co robisz zobaczą też sens dla siebie i pomogą Ci. 

Zamiast pisać: „Zatrudnimy …” - „Szukamy…” - „Nawiążemy współpracę…” - „Praca od zaraz…” - „Szukamy rąk do pracy…”

A potem: „Oczekujemy…” - „Wymagamy…” - „Kandydaci powinni…” - „Warunki…”

Napisz:

Co robisz i dlaczego?

Na czym Ci zależy i co chcesz osiągnąć?

Co jest dla Ciebie ważne? 

Wg badania Ranstard Employer Brand. 2021:  96% ankietowanych zgadza się ze stwierdzeniem, że zgodność osobistych przekonań z wartościami firmy to kluczowy czynnik mający wpływ na satysfakcję z pracy.

Jeżeli potrzebujesz pomocy i wsparcia w tym temacie - zapraszam.

Obserwuj mnie na Instagram: https://www.instagram.com/black_board_consulting/

Blog

Zobacz także

Zarządzanie, relacje w biznesie, budowanie zespołu, rozwój osobisty, relacje z klientami.

Zobacz wszystkie
„Startup to eksperyment, w którym każda relacja może mieć wpływ na wynik.” – Guy Kawasaki - Blackboard Consulting Case Study

„Startup to eksperyment, w którym każda relacja może mieć wpływ na wynik.” – Guy Kawasaki

Dlaczego zbudowanie zespołu jest ważniejsze od wizji, pomysłu, produktu i strategii?

Krzysztof Kaliciński Blackboard Consulting
Potrafisz odróżnić szacunek od strachu? - Blackboard Consulting Case Study

Potrafisz odróżnić szacunek od strachu?

Co jest szacunkiem a co tylko efektem obaw i strachu zespołu?

Krzysztof Kaliciński Blackboard Consulting
Bycie lepszym liderem = bycie lepszym sobą. - Blackboard Consulting Case Study

Bycie lepszym liderem = bycie lepszym sobą.

Świadomość siebie to klucz do leadership.

Krzysztof Kaliciński Blackboard Consulting

Umów spotkanie

Porozmawiamy o Twoich potrzebach i zobaczymy, może będzie nam po drodze.

Bezpłatna konsultacja